KALEMİN GÜCÜ VE GÖRMEZDEN GELİNEN HAKİKAT;
YEREL BASIN LÜTUF DEĞİL, ŞEHRİN HAFIZASIDIR!
Bir şehrin ruhu nerede akar bilir misiniz? Ne devasa binalarında ne de cilalı reklam panolarında… Bir şehrin kalbi, o bölgenin tozunu yutan, sokağın sesini duyan ve her şeyden önemlisi, halkın doğrusunu yazan yerel basının mürekkebinde atar.
Yerel basın, bir kentin sadece aynası değil, aynı zamanda pusulasıdır. Bir köşe yazarının tek bir cümlesi gün gelir bir bölgeye yön verir, yeri yerinden oynatır ve kördüğüm olmuş gündemleri bir anda değiştiriverir. Çünkü o kalemin arkasında; yaptığı işin ağırlığını taşıyabilen, sorumluluklarının farkında olan ve her şeyden öte saygınlığını kalemiyle kazanmış şahsiyetler vardır.
Ancak ne yazık ki, son dönemde Didim’de bu gücün, bu muazzam entelektüel sermayenin farkına varılamadığına üzülerek şahit oluyorum.
Dün gece Amfitiyatroda yaşananlar gibi.
Kurumlara Açık Uyarı: Bu Gücü Hafife Almayın!
Açık ve net konuşalım: Didim’deki kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları, karşılarındaki gücün ve o keskin kalemlerin hakkını teslim etmekte sınıfta kalıyor.
Basın, Protokolün Süslemesi Değildir: Muhabirler ve yazarlar, gittiği her temsiliyete yakışan ilgiyi, nezaketi ve en önemlisi saygıyı görmesi gereken kişilerdir.
Hizmetleri Halka Ulaştıran Köprüdür: Yaptığınız her etkinlikte, hayata geçirdiğiniz her hizmette yanı başınızda biten, o emeği halka tanıtan ve Didim’in adını dünyaya duyuran bu insanlardır. Yerel basın olmasa, yaptığınız işlerin yankısı kendi duvarlarınız arasında sıkışıp kalır.
Unutulmamalıdır ki, saygı çift taraflı bir aynadır. Ne kadar saygı gösterirseniz, o derece karşılık görürsünüz.
Sorumluluk Bilinci ve Sınırlar
Yerel basının emekçileri, yeri geldiğinde bu ilçeyi, bu halkı ve hatta kurumları korumak adına nerede duracağını, neyi nasıl yazacağını çok iyi bilir. Bu bir zayıflık değil, tam aksine mesleki bir olgunluk ve Didim’e olan aidiyet duygusudur. Ancak bu yapıcı tavır, basının yok sayılmasına ya da bir kenara itilmesine gerekçe gösterilemez.
Çağrımızdır: Alan Açın, Kolaylık Sağlayın!
Buradan Didim’deki tüm kurum ve kuruluşlara açık bir çağrıda bulunuyorum:
Bundan sonra düzenleyeceğiniz her etkinlikte, her tanıtımda muhabirin işini hakkıyla yapabileceği, rahatça fotoğraf çekip doğru bilgiye ulaşabileceği gerekli ortamı ve kolaylığı sağlamak zorundasınız. Bu bir lütuf veya ayrıcalık değil, işin doğası gereği yapılması gereken bir görevdir.
Her iki taraf da birbirinin sınırlarına ve emeğine saygı göstermelidir. Kalemin gücünü yok sayarak Didim’de kalıcı bir başarı elde edemezsiniz. Hatırlatması bizden; takdiri ve gereğini yapmak ise muhataplarından…
Her daim baki olan dileklerimle. Dost kalın Dostlukla kalın.




