NAZİLLİDE ÖĞRENCİLER 130 BİN LİRA ÖDÜL
NAZİLLİDE ÖĞRENCİLER 130 BİN LİRA ÖDÜL
Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, ‘852 öğrenci yarışmada ter döktü’
NAZİLLİDE ÖĞRENCİLER 130 BİN LİRA ÖDÜL
Nazilli’de Öğrencilere 130 bin lira ödül dağıtıldı. Nazilli matematikte zirveye çıktı. Ödüller sahiplerini buldu.
Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın ödül töreni Nazilli ilçesinde yapıldı. Yapay zeka temasıyla düzenlenen organizasyonda dereceye giren öğrencilere toplam 130 bin lira ödül dağıtılırken, liseler kategorisinde Nazilli Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi birincilik elde etti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Matematik Seferberliği Projesi kapsamında Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın ödül töreni, Nazilli Ticaret Odası Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Programa Nazilli Kaymakamı Huriye Küpeli Kan, Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, ilçe milli eğitim müdürleri, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldılar.

-Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, ‘852 öğrenci yarışmada ter döktü’

Nazilli’de düzenlenen ödül töreninde konuşan Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, olimpiyatların il genelinde önemli bir eğitim organizasyonuna dönüştüğünü belirtti.
Mehmet Yiğit, 17 ilçeden 193 ortaokul ve 91 lisenin katıldığı yarışmada toplam 852 öğrencinin mücadele ettiğini belirterek, gençlerin bilim ve üretime olan ilgisinin her geçen gün arttığını söyledi.
Matematiğin yalnızca sayılar ve işlemlerden ibaret olmadığını vurgulayan Yiğit, “Doğru düşünme, sorgulama ve çözüm üretme becerilerinin temelinde matematik yer alır. Yarışmaya katılan tüm öğrencilerin gösterdikleri çaba takdire değerdir.Başarı sadece derece elde etmekle sınırlı” değildir.

-Mehmet Yağit, ‘Yapay zeka teması öne çıktı’
Bu yılki organizasyonun yapay zeka temasıyla gerçekleştirildiğini belirten Aydın İl MEM Mehmet Yiğit, teknolojiyi üreten bireyler yetiştirmenin önemine dikkat çekti.
Yapay zeka çağında güçlü olmanın yolunun matematiksel düşünme, analitik bakış açısı ve problem çözme becerilerinden geçtiğini belirten Mehmet Yiğit, geleceğin bilim insanları ve mühendislerinin bugün eğitim sıralarında bulunduğunu söyledi.
-Nazilli’de düzenlenen ödül töreninde şampiyon okullar ödüllendirildi

Matematik Olimpiyatları’nda birinci olan okullara 30 bin lira, ikinci olanlara 20 bin lira, üçüncülere ise 15 bin lira ödül verildi.
Liseler kategorisinde Nazilli Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi birinciliği kazanırken, Aydın Fen Lisesi ikinci, İncirliova Özel Bahçeşehir Anadolu Lisesi üçüncü oldu.
Ortaokullar kategorisinde ise Köşk 100. Yıl Ortaokulu birinci, Söke Felekşan Fırat Ortaokulu ikinci, Nazilli Özel Gerçek Zafer Ortaokulu üçüncü sırada yer aldı.
-Düzenlenen Matematik Olimpiyatları’nın sponsorlarına teşekkür plaketi verildi
Organizasyona destek sağlayan Ayraç Kitabevi, My Kolej, Tuğra Halı ve Perde, Nazilli Mine, Uslu Besi Çiftliği, Karadeniz Unlu Mamulleri, Bilgi Dağıtım, Zeybek Enerji Grubu, Ada Kitabevi, Hayal Mobilya, Fesleğen Pide, Şahan Manav, BMB Yapı İnşaat ve Asu Kaya firmalarına teşekkür edildi.
Tören sonunda dereceye giren okullara ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edilirken, organizasyona katkı sunan sponsor firma temsilcilerine de plaket verildi.
Aydın HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.






